לוגו
חזרה למאמרים

עיצוב מצגות – עיצוב ושיווק נפגשים

מצגת עסקית הינה המקום שבו עיצוב ושיווק נפגשים. כל מצגת נועדה לענות על צורך שיווקי כלשהו או לשרת מטרה עסקית כגון: גיוס כספים, שכנוע, הצגת נתונים להנהלה, קבלת החלטות ועוד. יחד עם זאת, ללא עיצוב וללא בחירת קונספט ויזואלי מנצח, המצגת לא תשיג את מטרתה. יש לבחור קו עיצובי שמצד אחד הולם את מטרת המצגת ומצד שני משתלב בצורה הרמונית עם הקו העיצובי הכללי של החברה/הפרויקט.

באיזה סוג מצגת מדובר?

השלב הראשון בתהליך עיצוב מצגות, הוא להבין באיזה סוג מצגת מדובר. מצגת משקיעים? מצגת להנהלה בכירה? מצגת לאירוע מיוחד? כל אחת מהקטגוריות הללו דורשת סוג מצגת אחר. לא תמיד צריך להמציא את הגלגל, שכן ישנם פורמטים מסוימים שחוזרים על עצמם בתחומים הללו. אין הכוונה לביצוע "העתקה" אלא הכוונה היא לשמירה על מבנה חכם והגיוני שעושים בו שימוש במגוון מצגות בתחום. למשל בתחום של מצגות למשקיעים, ישנם מספר שלבים הכרחיים שנמצא בכל מצגת מסוג זה.

מי הקהל שלי?

עוד לפני שמתחילים בבניית המצגת, יש להבין בדיוק מי הקהל של המצגת. מה חשוב לו? מה הדגשים שלו? וממה צריך להיזהר? למשל אם מכינים מצגת לקהל צעיר, חשוב לשמור על קצב מהיר של שקפים ועל דימויים ויזואליים כמה שיותר צעירים ועדכניים. רק כך נוכל לשמור על תשומת הלב של הקהל. עיצוב מצגות מקצועי מתחיל ב"כניסה לראש של הקהל", במטרה להבין איך הוא עובד ומה הכי ירשים אותו. בגדול, אפשר לומר שאחת המטרות העיקריות במצגת היא לגרום לקהל להגיד וואו.

מטרות שונות למצגות שונות

חשוב להדגיש, כי לכל מצגת יש מטרה שונה. יש מצגות שנועדו באמת להמם את הקהל. כלומר, לחדש מאד או לפתוח לקהל את הראש לגבי פוטנציאל גדול של מוצר/שירות או חברה חדשה. מצד שני, ישנן מצגות מעט יותר "רגועות", שנועדו בסה"כ להעביר לקהל אינפורמציה מקצועית בצורה מאורגנת ונעימה. ברגע שנבין את המטרה של המצגת, תהליך עיצוב מצגות יהפוך להרבה יותר נכון ומדויק.

מצגת עסקית כחלק משפה עיצובית של החברה

מצגת עסקית אינה פריט שיווקי שנבנה מתוך ריק עיצובי. להיפך, עיצוב מצגות מתחיל בהבנה הקו העיצוב של החברה, מוצריה, הלוגו שלה והשפה העיצובית הכללית שלה. למשל, אם מדובר במצגת להנהלה הבכירה, הלוגו חייב להתנוסס בכל דפי המצגת, ולפיכך יש להתאים את הצבעוניות של המצגת לצבעי הלוגו של החברה. יותר מכך, יכול להיות שקיים פורמט קבוע של מצגות בחברה, ולכן יש לבנות מצגת בהתאם לפורמט הזה.

הקפדה על הפרטים הקטנים

אחד הדגשים החשובים ביותר בתחום של עיצוב מצגות (ובעיצוב בכלל) הוא מתן תשומת לב מיוחדת לפרטים הקטנים. בסופו של דבר, ישנם המון עיצובים שונים באיכויות שונות. אבל מעבר לעיצוב, ישנו הסטנדרט הגבוה שבו מקבלים את המצגת, מבחינת אחידות הפונטים, קווי מתאר, מספור דפים, ללא שגיאות כתיב, תמונות באיכות גבוהה, סאונד אם צריך, קצב נכון וכו'. מצגת עסקית צריכה להיות אלגנטית, מושקעת ונעימה לעין. לא פחות מזה.

21 במאי, 2017

 

 

בואו נעבוד ביחד!

השאר את הפרטים ונחזור אלייך בהקדם.

Please leave this field empty.

יד חרוצים 7

תל אביב

6777899