לוגו
חזרה למאמרים

שלבי פיתוח מוצר

פיתוח מוצר הוא תהליך ארוך למדי המתחיל ברעיון כללי למוצר על הנייר, ומסתיים בהשקת המוצר ושליחתו לחנויות או לתעשיות הרלוונטיות אליו. בדרך ישנם כמובן מספר שלבים חיוניים החייבים להתבצע בסדר מסוים :

1.שלב מחקר השוק והאפיון
לאחר שיש בידינו רעיון כללי למוצר, מהן התכונות שלו ולמה הוא אמור לשמש, עלינו לבחון את הסביבה העסקית ואת המתחרים : מהם היתרונות והחסרונות שלהם, מיהו קהל היעד הרלוונטי דווקא אלינו, מהן עלויות הייצור (הערכה) ומהן הדרכים העיקריות דרכן נגייס כסף ממשקיעים (במידת הצורך).

2.שלב פיתוח הקונספט
לאחר שאנו בטוחים כי פיתוח המוצר הינו ריאלי, עלינו למעשה לחתור לפיתוח של אב טיפוס. בדרך כלל מקובל לפתח מספר קונספטים שונים הנבדלים זה מזה בחומרי הגלם מהם הם עשויים, ארגונומיה, עיצוב או מנגנונים אחרים של המוצר. גם אם המוצר עצמו אינו פיזי, יש לפתוח מספר קונספטים שונים אשר יתמקדו בממשק המשתמש ובצד הוויזואלי שלו. בסופו של דבר נבחר קונספט אחד אופטימאלי עליו יתבססו השלבים הבאים, וזאת על מנת שלא יוצר הצורך לחזור לשלב זה במועד מאוחר יותר.
בחלק האחרון של שלב זה בונים מפרט המתייחס אל אב הטיפוס הנבחר וכולל תרשימים הנדסיים מפורטים או דפי אפיון ותרשימי זרימה (בעיקר כאשר מדובר בתוכנות, אתרי אינטרנט ואפליקציות).

3.בניית גרסה ראשונית או אבטיפוס
בשלב זה יוצרים גרסה ראשונית של המוצר בסביבת הפיתוח שלו (אם המוצר אינו פיזי( או אבטיפוס בהתאם למפרטים שנבנו בשלב פיתוח הקונספט. אבטיפוס לא חייב לכלול את כל התכונות והרכיבים של המוצר המוגמר ואפילו לא להיות בדיוק בגודל הסופי המיועד, אך כן אמור להמחיש את ההיבטים השונים שלו כגון תחושה, מראה כללי, מנגנון, אופן פעולה וכדומה.

4.שלב הייצור
בשלב זה למעשה עוברים מאבטיפוס אל ייצור סדרתי ובונים תיק ייצור שלם הכולל שרטוטים דו מימדים ותלת ממדים של המוצר עצמו וכל הרכיבים הכלולים בו, כמו גם קביעת סדר הייצור בפס הייצור עצמו.

5.שיווק והפצה
לאחר שהמוצר מיוצר באופן סדרתי, מתחילים להפעיל את מערך השיווק, ההפצה והמכירות על מנת שיהיה זמין לצרכנים באותם שווקים ומדינות שהוגדרו בשלב המחקר.

11 באוגוסט, 2016

 

 

בואו נעבוד ביחד!

השאר את הפרטים ונחזור אלייך בהקדם.

Please leave this field empty.

יד חרוצים 7

תל אביב

6777899